rss

Hari ini Yasmin pulang dari kolej dengan satu perasaan yang tak terungkapkan. Sudah lama dia mengimpikan perasaan ini singgah di hatinya. Akhirnya...akhirnya... Rasa mahu melompat bintang pun ada juga. Bibirnya tidak dapat membendung senyuman yang tidak henti-henti itu.

Ah...hidup ini indah juga, ya, katanya di dalam hati.

Sambil-sambil dia menunggu bas yang akan datang setiap satu jam, Yasmin pun duduklah di perhentian bas dan cuba merenung masa depan. Namun dia gagal kerana dia merasakan selagi bas-bas di Malaysia selalu tiba setiap satu jam (kadang-kadang sampai dua jam), masa depannya susah mahu cerah. Yasmin tidak dapat pastikan kedatangan bas dengan masa depannya, tetapi nalurinya mengatakan kalau beginilah bas selalu datang lewat, kemungkinan besar masa depannya tidaklah sehebat Selena Gomez. Bahkan bukan sahaja masa depannya yang terjejas, kemungkinan besar boleh merebak ke masa depan penduduk Malaysia yang lain umumnya dan khasnya kepada penduduk Malaysia berumur sekitar 22 tahun ke bawah sepertinya.

Cuma hari ini Yasmin rasa mahu memaafkan kelewatan bas-bas seluruh Malaysia kerana seperti yang telah diberitakan pada awal cerita tadi, ada satu perasaan tak terungkapkan berlaku di dalam dirinya.

Sambil-sambil dia menunggu bas yang akan datang setiap satu jam, Yasmin pun duduklah di perhentian bas dan kali ini tidak cuba merenung masa depan. Di tangannya dia merenung empat keping kertas yang sangat berharga itu. Kertas-kertas itulah punca dia mengalami satu perasaan yang tak terungkapkan.



Baucar Buku 1Malaysia.



Syukur kepada Tuhan kerana mengurniakan negara Malaysia dengan sebuah pimpinan yang banyak berjasa lagi ikhlas membantu rakyat marhaen sepertinya. Semoga negara Malaysia yang sentiasa aman dan permai ini terus-menerus menerima pimpinan berjiwa rakyat sehingga ke akhir hayat.

Ah...Yasmin seperti berada di alam fantasi pula.

Satu perasaan yang tak terungkapkan.


0 comments:

Ini Iklan.Silakn Tgk.

Tinggalkan Link Anda Disini